חשוב לדעת כי יש מספר מודלים בשיטת הזכיינות. רוב חברות האופנה מציעות מכירת זכיינות תפעולית בה הסחורה שייכת לרשת והיא האחראית המלאה לתפעולה בעוד שהזכיין משקיע מכספו האישי בהקמת החנות וניהולה. בשיטה זו, לרוב, הכסף מופקד לחשבון של הרשת והזכיין מקבל אחוזים האמורים להספיק לו לכיסוי הוצאות התפעול של החנות (משכורות, שכ”ד, חשמל, ארנונה) וכמובן לרווחיים מספקים עבורו. במקרים רבים מכירת זכיינות מאפשרת לזכיין להשתמש ולמכור את מוצרי הרשת וליהנות מהמיתוג של הרשת, משמה וממוצריה המוכרים, ותמורת הזכיינות הוא מעביר אחוז מסוים מהכנסותיו ו/או תשלום קבוע המוגדר מראש. כאמור, יש מודלים שונים ולכן חשוב להבין את המודלים השונים וצוות “זכיינות ישראל” עומד לשירותכם בנושא מורכב זה.
התרחבות העסק
מכירת זכיינות מאפשרת לעסקים להרחיב את פעילותם ולהתמקד בניהול כללי של העסק תוך שיתוף פעולה פורה ומפרה עם הזכיינים. לאחר חתימה עם הסכם הזכיינות יכול הזכיין להשתמש בלוגו, בשם ובמוצרים או בשירותים של הרשת הזכיינית והעסק יכול להתרחב ולהתמקד בניהול סחורה ומלאי, בשיווק ובניהול צוות מנהלים. יזמים רבים בארץ מעוניינים לרכוש זכיינות וליהנות מיתרונות המותג והמוניטין שלו אך חשוב לקבל ייעוץ מקצועי באמצעות הפורטל ולקבל החלטות נכונות למכירת זכיינות או לרכישת זיכיונות מרשתות ועסקים שונים.